Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Lösaktigt folk

Av . . - 27 december 2008 02:39




Ja i princip överallt finns dom det vet vi, got damet! Men nu pratar jag om de folkslag som saknar noll empati. Dessa som tänker först på sig själva. Inte hur det skulle vara för den andre individe om dom gör en sak mot han/hon och sedan inte tänker eller sätter sig in i hur det skulle vara för den personen att vara med om det. Nu funderar ni säkert vart jag vill komma med detta. Jo, det är så att jag är en "mellanhand" just nu.. Tyvärr så sitter man ihopklämp som en liten boll imellan min bästa vän och hennes kille. Det är så att det tog slut mellan dom idag för att hon för tredje jävla gången var otrogen. Jag själv anser att om man har ett förhållande så söker man inte något annat, då har du ju din själsfrände. Ja, din kärlek och vad mer ska du begära? Jo det är så att många vill ha en bit av kakan sedan vill dom ha hela! ( Människor är giriga, när vi har allt vi vill ha, vill vi endå bara ha mer) Det är största problemet med oss jordbor.  Jag förstår inte hur dessa "otrogna" folkslag kan sova gott på kudden om nätterna bredvid deras närmaste i vetskap om vad dom gjort mot han/hon och inte berättar. Inte jag som ska lida men jag gör ju det endå på något sjukt vridet vis iallafall. Känner skuld gentemot killen nu som hon bedragit. Samtidigt vill jag bara skrika åt henne att hon är helt dum i hela jävla huvudet eller bara säga åt han i normalton att hon varit otrogen. Ja men sen då, ska jag välja mellan att göra rätt? Och han lämnar henne inte endå, för det jag sagt är ju inte sant enligt henne. Då har jag tappat en vänskap från henne samtidigt som jag lättade på mitt samvete. Eller så struntar jag i det och inte säger ett ord. Men då går jag fortfarande runt med det i skallen, bland annat som är som en enda stor soppa i mitt huvud! Förvirrande, frustrerande och förjävligt. Så känner jag, och jag är en djup och känslig människa. I slutändan står det ju alltid någon där med ett brustet hjärta vilket suger. Och därför har jag lärt mig, kommer aldrig att behandla min medmänniska så,den jag älskar. Ingen förtjänar att känna den besvikelsen någonsin att ha blivigt bedragen.


Ibland vet man varken ut eller in, hur man ska försöka vrida på något tusentals gånger, men det vill inte göra som man vill. Hur man än försöker lösa en viss sak så går det inte. Ibland får man acceptera och gilla läget, fast det är förbannat hårt jobbigt!


xoxo - den anonyma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av . . - 28 februari 2009 23:18

Har inte skaffat en ny header om ja ska vara ärlig, och beslutade mig för någon dag sedan att spräcka min anonymitet. Så besök www.catharinanb/wordpress.com så finner du min blogg där om du nu vill följa mig.     Kram ...

Av . . - 9 februari 2009 16:44

  Ska fixa en ny blogg med en snyggare header. Så ni som läser, får vänta dock. Detta ska väll fixas inom ett par dagar, då jag själv ska greja den. Tagit hem Photoshop, hoppas man lyckas nurå.     "Hon är inte längre flickan som gråter, gråter för a...

Av . . - 6 februari 2009 00:21

  på en bra låt där orden är så sanna - Black Eyed Peas- Where Is The Love och den finns på Youtube. Fick den utav en kille jag känner. Han tyckte ja skulle lyssna på den så jag gjorde glatt det. Har föressten börjat äta Medecin (Antidepressiva) för ...

Av . . - 1 februari 2009 22:13

  Det som frodas i motvind, ska göra dig starkare sägs det. Ser på "Som man bäddar" Sjukt bra film, skratta hela igenom. Jag bowlade igår, jag var sämst av alla. Skrattade mig igenom bowlandet att ja va så dålig, det var kul. Kände förengångs skull a...

Av . . - 30 januari 2009 00:26

  Nu har jag kommit i ett sånt där skitstadium, allt känns bara skitdåligt. Sedan har ja så j*vulskt ont nre vid svanken på sidan. (Min sjukdom som spökar) Det känns liksom att det bränner under huden min, smärtan är olidlig och kan hålla på i dagar....

Presentation

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 Tidsfördriv
 Nyfiken
 Den är bra
 Livet ur en annans synvinkel
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards