Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Vad vill man..

Av . . - 12 januari 2009 13:33


I framtiden, jo alla ser nog att de vill ha Villa, volvo, vovve. Men blir det verkligen så. Alla val vi gör, blir det de vi gjort dem till. Min dröm är ju att gå klart utbildningen, ta examen. Jobba, och ta lån eller ev. köpa ett hus om något år, skaffa barn som förgyller ens liv.. Ha en karl jag älskar över allt annat. Och kanske en liten valp, ytterligare en familjemedlem. Men mina tankar går även runt på att resa runt i världen, se annat. Uppleva annat fint där ute, få se runt och resa.. Älskar ju att få uppleva nya saker. Men att välja det där först, att resa runt är ju ett val då från min sida. En dröm som jag kan förverkliga bara pengarna finns där och viljan. Annars lutar det mer åt Svensson livet redan nu snart. Vill göra så mycket, men känner mig dock begränsad. Visst jag är bara tjugo år gammal. Kanske är lite gammalmodig, eller bara mogen redan nu som känner mig för att stadga sig. Men alla vill ju känna den där "tryggheten" att komma hem till sitt hus, se sina barn där och känna den där kärleken. Kan ju också vara för att man som barn inte riktigt fick det där man behövde då som mest. Vad vet jag.. Kanske om ett år bara känner för något helt annat. Kanske är på en annan plats, en annan tid och pysslar med något jag inte trodde jag skulle göra. Men det styrs ju över vad jag väljer att göra. Mina mål är kanske stora. Men vägen är lång för att nå fram dit.


Vill bara säga närmare bestämt, detta med min anonymitet är helt underbart, jag kan säga och uttrycka mig fullt ut hur jag tycker, känner och funderar över. Utan att behöva lägga ut mig offecielt på bild. Visst, en bild säger mer än tusen ord och det är ju kul att se den man läser om. Men nu har ni "mina läsare" en uppfattning om hur jag ser ut, vem ja är. fast ni inte sett mig. Men hade jag valt och laggt ut en bild, kommer ni kanske ändra eran uppfattning istället. Så just nu låter jag det vara på hyllan.


Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom.


 

xoxo - anonym

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av . . - 28 februari 2009 23:18

Har inte skaffat en ny header om ja ska vara ärlig, och beslutade mig för någon dag sedan att spräcka min anonymitet. Så besök www.catharinanb/wordpress.com så finner du min blogg där om du nu vill följa mig.     Kram ...

Av . . - 9 februari 2009 16:44

  Ska fixa en ny blogg med en snyggare header. Så ni som läser, får vänta dock. Detta ska väll fixas inom ett par dagar, då jag själv ska greja den. Tagit hem Photoshop, hoppas man lyckas nurå.     "Hon är inte längre flickan som gråter, gråter för a...

Av . . - 6 februari 2009 00:21

  på en bra låt där orden är så sanna - Black Eyed Peas- Where Is The Love och den finns på Youtube. Fick den utav en kille jag känner. Han tyckte ja skulle lyssna på den så jag gjorde glatt det. Har föressten börjat äta Medecin (Antidepressiva) för ...

Av . . - 1 februari 2009 22:13

  Det som frodas i motvind, ska göra dig starkare sägs det. Ser på "Som man bäddar" Sjukt bra film, skratta hela igenom. Jag bowlade igår, jag var sämst av alla. Skrattade mig igenom bowlandet att ja va så dålig, det var kul. Kände förengångs skull a...

Av . . - 30 januari 2009 00:26

  Nu har jag kommit i ett sånt där skitstadium, allt känns bara skitdåligt. Sedan har ja så j*vulskt ont nre vid svanken på sidan. (Min sjukdom som spökar) Det känns liksom att det bränner under huden min, smärtan är olidlig och kan hålla på i dagar....

Presentation

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 Tidsfördriv
 Nyfiken
 Den är bra
 Livet ur en annans synvinkel
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards