Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Om endå..

Av . . - 15 januari 2009 21:14


livet kunde varit vackrare, lättare och känsligare. Om endå falska personer inte skulle vara falska. Dessa masker de alla bär. Alla är egoistiska, tänker på sig sjävla.. Visst ska man alltid göra det, men inte för mycket. För är man snäll jämt så sätter dom käppar i hjulen om man är för snäll. Det har jag lärt mig, att gör man det utnyttjar dom det till max. Men därav att jag har blivigt lite bitchigare men jag är endå godhjärtad. Lite svårt att ändra sig helt och hållet. Men de som känner mig skulle nog förklara mig som hård som sten utåt, men har man nått mitt hjärta så är det så.


Jag har en tjejkompis som jag inte umgås med nu, jag har suttit timmar och lyssnat och gett råd, har givit min tid som vän, ställt upp. Hon har fått pengar om så behvövdes, hon har fått låna min nyaste tröja fast jag inte ville lämna ut den. Jag kom till henne ofta, ville ha råd jag med, var frustrerad och ledsen, men hon lyssnade inte. Nu finns jag inte där bara för att jag känner att gränser måste finnas, orkar jag inte lyssna då duger man inte. Men jag finns väll också? Ne, man ska vara någon jävla PSYKOLOG åt alla. Men när det väl kommer till kritan, då sticker dom.. Så långt bort det går. Jag tycker att är man vänner så ska det där finnas där, man ställer lixsom upp på varandra. Vart har alla tagit vägen, vart är den där samhörigheten man hade som mindre, visst alla är vuxna nu och har sina liv. Men vi alla behöver någon mer att prata med än sin partner eller familj. Därav är vännerna något viktigt. Men därimot så har jag en bästa vän, som jag kännt sen jag var sex år gammal. Hon är verkligen det bästa en kompis kan önska sig, vi har vuxit upp med varandra, gått i samma skola, fast vi skilts åt när hon hamnat på fosterhem.. Varit borta något år men endå alltid kommit tillbaka till varandra. Vi båda har upplevft samma missär när det gällde val av fel kille vi vart kär i. Ja, vet det mesta om varandras liv helt enkelt. Ja känner att vi kan lita på varann helt enkelt. Men det är som dom säger * Ha din vän nära, men ha fienden närmare* Hon är något jag skulle kunna se om typ 30 år. Sitter vi där och dricker en kopp kaffe medans barnen våra springer runt och leker, vi är erfarna vi är äldre. Vi skrattar bara åt hur vi var då.. Unga och dumma skulle jag nog tippa på att vi säger till varandra att vi var =) Den unga damen tänker jag aldrig släppa.


Undra om man levde lättare för exempelvis hundra år sedan, då fanns nog inte allt denna hysteri. Nu ska man ju vara snygg, klä sig nyaste och lägga på den här fasaden, ha de nyaste elektroniska sakerna, all tävlan. Att folk orkar. Vart tog det mänskliga vägen? Tycker alla är så stela och konslade..


Dagens snabba


trist..

grått & mulet

tråkigt

ensamt

tankarna flödar



xoxo - anonym


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av . . - 28 februari 2009 23:18

Har inte skaffat en ny header om ja ska vara ärlig, och beslutade mig för någon dag sedan att spräcka min anonymitet. Så besök www.catharinanb/wordpress.com så finner du min blogg där om du nu vill följa mig.     Kram ...

Av . . - 9 februari 2009 16:44

  Ska fixa en ny blogg med en snyggare header. Så ni som läser, får vänta dock. Detta ska väll fixas inom ett par dagar, då jag själv ska greja den. Tagit hem Photoshop, hoppas man lyckas nurå.     "Hon är inte längre flickan som gråter, gråter för a...

Av . . - 6 februari 2009 00:21

  på en bra låt där orden är så sanna - Black Eyed Peas- Where Is The Love och den finns på Youtube. Fick den utav en kille jag känner. Han tyckte ja skulle lyssna på den så jag gjorde glatt det. Har föressten börjat äta Medecin (Antidepressiva) för ...

Av . . - 1 februari 2009 22:13

  Det som frodas i motvind, ska göra dig starkare sägs det. Ser på "Som man bäddar" Sjukt bra film, skratta hela igenom. Jag bowlade igår, jag var sämst av alla. Skrattade mig igenom bowlandet att ja va så dålig, det var kul. Kände förengångs skull a...

Av . . - 30 januari 2009 00:26

  Nu har jag kommit i ett sånt där skitstadium, allt känns bara skitdåligt. Sedan har ja så j*vulskt ont nre vid svanken på sidan. (Min sjukdom som spökar) Det känns liksom att det bränner under huden min, smärtan är olidlig och kan hålla på i dagar....

Presentation

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 Tidsfördriv
 Nyfiken
 Den är bra
 Livet ur en annans synvinkel
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards